Change

Life is too short, so it's Now or Never

الأحد، 12 أكتوبر 2014

تحدى يوم الاربعاء الماضى ^^

لم يسبق لى انا قمت بشوي الفراخ ف الفرن
وكانت تود امى ان نقوم بشواءها من اجل اختى لتأكل الفراخ المشوية بتاعتنا الحلوة قبل ما تسافر :3
دوما اختى الكبيرة كانت تسويها هى اللى بتعمل التتبيله وتضعها ف الفرن
ولكن يومها كانت مشغولة ولم تقم بها
فماما كانت لاتدري ماذا تفعل ؟!؟
فقالت خلاص هحط الفراخ ف الفريزر قبل ماتسيب ونسلق لحمة بكره
فكرت بينى وبين نفسى قلت طب ليه معملهاش اه عارفة ان الحوار من بعيد يبدوا ممل وفى تفاصيل كتير
بس ليه مجربش ولحد امتى هيفضل فى حاجات كتير بقف عندها لانى مكسلة او مليش نفس او مش عايزه اتعلمها ...
فقلت لماما : سيبيها يا مااما انا هعملها
ماما قالتلى : هتعرفى تعمليها
انا : معرفش مش جايز اطلع بعرف لما اعملها :3
ماما : يعنى هتعمليها ولا ايه ؟
انا : سيبهالى لو اتزنقت هسلقها 3:) هههههه
ماما : :\ لا يبقى مطلعهاش احسن مش هاين عليا تتسلق عادى كده
انا : تصدقى وانا كمان مش عايزه اسلق زهقت ..ثقى فيا ياماماتى انتى مش واثقة فيا ولا ايه  طلعيها وان شاء الله خير :D
وماما طلعت الفراخ ..ونمت وكتبت قايمة الاعمال لانهاءها بس مصحتش بدرى فصحيت متأخرة فقمت جرى اشتغل
لانى لازم الفراخ متقعدش اقل من ساعتين ف الفرن عشان تستوي كويس :3 ^^
جهزت المكونات ..خلطت ..غسلت الفراخ ..عصرت الليمون
حشيت الفراخ .. الان الى الفرن ^^
وبعدين الانطلاق للارز والطبق الاخر *فاضوليا بيضا <3 p="">اول مرة اعمل حاجة غالبا بتبقى ناجحة والاكل كان كويس وانا انبهرت بنفسى انى مكنتش مصدقة نفسى
واوال مرة احس ان نجحت ف حاجة هههههههههه بقالى فترة
كان كل الاكل متظبط ملحيا وكله فكنت معجبة بالوجبة لان ده شئ مش بيتكرر كتيير :D
لأانى غالبا بحط ملح قليل عايشه يابانية بقى XD
بس يعنى كل كام يوم ايديا بتتظبط :D
المهم طلعت اد التحدى ..لو مكنش تحدى هل كان من الممكن انى انجح ؟!
مش عارفة بس انا ركزت اويي
المهم انى عرفت حاجة عن نفسى
بحب التحديات -
بطلع احسن ما يمكن لما بركز ف الحاجة -
وبكده اعتقد ان ممكن حاجات كتير اعملها بس اركز
نفسى اركز ف حاااااااجة واحدة بس
مشكلتى انى مش قادرة اتخلى عن حاجة قدام حاجة تانية
انا عارفة ان ده سبب من اسباب الفشل
بس انا مقدرش اتخلى عن حلم من احلامى بسهولة او حاجة من الحاجات اللى نفسى اعملها
عشان كده برتبتهم بس حسب الاولوية عشان استريح
بس مفيش حاجة بتنجح :D
هههههههههههههههههههههههههه
بس لسه عندى امل ومتفاءلة ان الجاى احسن مليووووووووون مرة
دى ثقتى بربنا ^^ وكل حاجة هتتعدل ان شاء الله ^^
يارب

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق