Change

Life is too short, so it's Now or Never

الأربعاء، 5 مارس 2014

دا ربنا بيناديك ^^ فمتفوتش الفرصة عليك اقتنصها ^^

لما فجأة تلاقى حاجات كتير مبتحبهاش ولا عمرك تتخيلها تحصل لك
لما تلاقى حاجات مش كويسه * من وجهه نظرك * بتحصل لك
لما تحصل اى حاجة وتحس ان الحزن مسكك
اول حاجة اول حاجة اول حاجة تفكر تبص عليها
شوف علاقتك مع ربنا
لان بنسبة 101% بيكون السبب فى التقصير
هتلاقى فى حاجات كنت بتعملها وبطلتها كسل بقى وسوسة شيظان
ربنا بيحبك وحابب يسمع صوتك وانت بتدعيه
انا كل الحاجات اللى محبتهاش وحصلتلى كانت سبب تقصير كبير منى
والحمدلله بلحق نفسى بسرعه وبنتبه
والحمدلله ربنا بينجدنى وبيسهل لى وبيحقق لى كل اللى نفسى فيه
وانا فعلا قصرت جامد جداا الفترة اللى فاتت وبطلت حاجات كنت بعملها
بس الحمدلله رجعت تانى اقوى نفسى وابقى احسن وارجع زى زمان
لسه شوية بس بحاول ومن ساعتها بقيت حاسه براحة
ومبقتش بفكر فى حاجة ولا اخلى حاجة تضايقنى
وسيباها على ربنا
لان ربنا هيسهل لى هينور لى طريقى
هيختارلى الصح
هيدبرلى
هو اللى هيريحلى قلبى
وهيساعدنى وهينورلى بصيرتى
وانا هعمل كل واجبى اول باول وربنا يعينى
بجد

السعادة فى القرب من الله

فعلا فعلا فعلا فعلا فعلا بجد السعادة مش هتلاقيها مع انسان ولا مع اشياء
لو معاك كل حاجة وانت مش مع ربنا مش هتحس بالسعادة
لكن انت لو مع ربنا ومش معاك حتى ولو حاجة هتبقى فى سعادة
وراحة بال ^^
ربنا يهدينا جميعا ويعيننا على ذكره وشكره وحسن عبادته 
ويسهل لنا امورنا ويقدر لنا الخير ويرضنا به ^^
اللهم امين
صباح جميل على كل الناس
يارب يبقى يوم جميل على كل الناس النهارده
^^

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق