Change

Life is too short, so it's Now or Never

السبت، 9 يوليو 2016

العيد وتأملات كتيرة

العيد السنة دى مختلف تماما عن أى عيد قبل كده
برغم انى خلال ال3 سنين اللى فاتو كنت ببقى تعبانه ف العيد وبقضيها نوم لانى عيانه وتعبانه
السنة دى الموضوع مختلف معدتى تعبانه جدااا
لدرجة ان اول يوم كلت 3 بسكوتات بس ومعدتي عانت كثيرا على اثرهم وابتديت صيام من تانى يوم العيد لانى مش مستحملة اى اكل ومليش نفس أكل وفى نفس الوقت انتهز فرصة الاجازة للصيام والواحد لسه فى جو الصيام واخلص الايام اللى هتتصام
بس الغريب بقى انى خسيت كيلو فى ايام العيد وقبلها رمضان كان 4 ومن اول السنة لحد دلوقتى اعتبر داخله ف 12 كيلو وحاسه انى شوية ومش هلاقى نفسي لانى ولا ليا نفس لاى اكل مش عارفة دى نفسية ولا الحر ولا فقدان شهية ولا ايه بالظبط لانى مبقتش باكل لا من قريب ولا من بعيد نفس اللى كنت باكله من شهر فات مثلا
والازمة دى بدأت عندى من اواخر شهر 6 واللى من اثرها لاحظت النزول فى وزني سريعا من ساعتها واعتقد ده من اسباب شعوري بالتعب ومبقاش ليا نفس اكل حتى اكتر اكل بحبه وكنت اكله وميهمنيش مبقتش بقدر اكمل ونفسي مبتكملش وبحس انى عايزه ارجع
تفسيري للأمر انى مريت بفترة عصيبة واعتقد انى حزينة فعلا من جوايا  :(
انا كل التوتر والقلق بقى فى معدتى من ساعة ما بطلت اقرقض ظوافرى من التوتر
واعتقد من ساعة ما حزنت مؤخرا معدتى بقت كده ولاحظت انى وزني بينزل بخطي اسرع من قبل كده
والحر ليه عامل كبير برده لانه بيساعد ع فقدان الشهية والزهق والفرهدة :D
انا مكلتش اى بسكويت او اخواته من 2 يوم العيد كلت بسكوته وغريبايه قلبولى معدتى ههههههه
فامتنعت تماما بقى لحد ما اشوف معدتى هتتعدل امتى

 كنت متقفة مع نفسي انى هتغير وحاجات كتير هتتغير والحمدلله اتعلمت دروس كتير مؤخرا هتساعدنى للمضي قدماً فى حياتى بدون قلق وبدون نظر للخلف
وربنا يقدرني بقى
النهارده هيبقى 3 يوم صيام ^^ يارب هونها وسهلها يارب
بيجيلى احساس مش هعرف اعيش طبيعية من غير صيام
ههههههههههههه
بس خير ان شاء الله ^_^ 

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق