Change

Life is too short, so it's Now or Never

الاثنين، 18 يوليو 2016

new season~~

الموسم الجديد من حياتى بدأ من بعد العيد ^^
من زمان دايما كنت بعتبر كل سنة دراسية هو موسم من حياتى - زى المسلسلات كده - لانى بعتبرها فترة هتغير عن اللى قبلها
عام 2016 وهو من احسن الاعوام افعالا واداءاً حتى الان ولحد رمضان حصلت حاجات كتيرة
واخر حاجات حصلت كانت تتطلب منى وقفة كبيرة لنفسي لانى اتغير
الحمدلله بقيت بتعلم الدرس بسرعة واقدر اظبط نفسي وارتقي بشخصي
قلت بعد العيد هتبقى حياة جديدة بداية جديدة  شخصية جديدة
اكثر نضجاً وأفضل من اى نسخة فاتت
اانا حقيقى حاسه بنفسي وشايفه نفسي فعلا اتغيرت لان فى حاجات مبقتش تأثر فيا
وبرغم انى كنت بادئة الموسم باقل التوقعات الممكنة والتركيز فقط على نفسي وانى الحق احقق الجانب الترفيهي لنفسي للعام ده لانى نسيت نفسي فى النصف الاول من 2016
2016 شعارها من اول
-it's all coming back to me - كل حاجة بترجع لمكانها
كل حاجة عدا عليها وقت بترجع ، لاحظت كده حاجات كتير رجعت والاقوي انى حاسه رجعت للكلية
الحاجة اللى قدرت انساها واعيش حياتى رجعت تانى
حاسه رجعت 3 سنين ورا كان الوقت بيتعاد عشان فرصة أغدل اجاباتى وتصرفاتى وافكارى وحاجات كتيير
حاجات كتير اتغيرت فيا فعليا
الموسم الجديد سمعت خبر وقررت قرار
الخبر اللى سمعته هو خبر مفاجئ شوية الا انه متوقع بس انا متوقعتهوش بدرى كده اول الموسم
وهو من الحاجات اللى هتعمل صصبنص شوية فى الموسم ده
اما القرار انى حطيت ديدلاين لنفسي ف المكان اللى انا فيه لحد اخر السنة
واعلنت عنه ، برغم حزنى قليلاً ، بس لازم الانسان يتخلى عن اكتر حاجة بتهمه او ممكن يتعلق بيها
عشان يحمي ويشفى نفسه من التعلق بأى حاجة ، وكمان المكان لم يعد مناسباً لى بعد الان .
انا فرحانه انى حققت 2 من اكبر اهداف للعام ده وبكده باقى هدف 1 كبير للعام ^_^
فاضل شوية ديتيلز كتير ودى اللى هحاول اركز عليها الموسم الجديد
هروح اخد كل الكورسات اللى أجلتها والحاجات اللى كنت عايزه اعملها من اول السنة
هركز مع نفسي والناس القريبين منى اويي وبس ♥
على مانوصل لاخر العام ده نشوف بقى ايه المتبقى ل 2017
وفى نفس الوقت لسه فاضل 5 شهور وشوية ^^ ودول ممكن يحصل فيهم معجزااات
ربنا قادر على كل شئ ♥
 

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق