Change

Life is too short, so it's Now or Never

السبت، 16 فبراير 2013

كالعادة !!!

كالعادة بفكر دايما فى كلااااااام كتيير واما اجى ادام الكمبيوتر
بنسى كل اللى كنت هكتبه ..مبيبقاش بنفس الطريقة او الترتيب
فى دماغى :\ !!!
موضوع ممل اوي!! جيتينج لوست
 ..لما الواحد هيفضى دماغه هيشعر انه احسن  \
لدرجة انى حضرت اكتر من 4 بوستات فى دماغى ..ومش عارفة ابتدى ازاى بس ع العموم
هكتب اول سطور والكلام الباقى هيكمل بعضه ^^
--------------------------------------------------------
كنت بفكر فى ليه معظم الناس بتكتب الافكار السلبية على المدونة .. وانا لا اعيب الموضوع بالعكس
الموضوع مريح وانا كنت بعمل كده ..انا عايزه احتفل بال
 بوست240
^^ ده ال 239  مع حساب اللى لسه هكتبه بعديه
تو ماتش ^^ هبقى اخد جولة ..الصراحة الواحد بقاله كتيير من اغسطس 2010 لحد دلوقتى
لونج تايم ريلى ^^
المهم انا قررت انى ابطل او بطلت كتابة الافكار السليبة من فترة وعدم التركيز عليها
فقد يمر اشخاص يوما ما بمحض الصدفة ..الواحد عايز يكون سبب فى نشر البسمة
او اضافة فكرة للشخص او اثارة تساؤل ..اى شئ فى الناحية الايجابية
  تغيير فكر او اى شئ ..الخبرات اللى تعرضت لها وما توصلت له من خلالها ..عشان كده هحبس الافكار السيئة
لانى تغيرت مؤخرا وقدرت اتغلب على حاجات كتيير  اه هيجيلى وقت وهقفل
بس عادى هعديه زى اى حاجة
والمهم من كل ده ان الانسان دايما بيتعلم ..بيلاقى حاجات جديدة جوه نفسه
بيكتشف نفسه كل يوم ..بيفهم نفسه اكتر ..يوم ورا يوم
لحد اخر يوم فى حياة الانسان هيكون لسه بيتعلم ..
انا نفسى اليوم احسن من الشخص اللى كنته الامس ..وهكذا الغد سيكون افضل
طالما اتأمل واتطلع الى التحول للافضل ..ان ادرس ماحولى
ومختلف الاشياء والتأمل والتفكر ..بيدينى مساحة واسعة من كل شئ التفكير والتوصل لنتائج
هى حاجات مش جديدة ع البشرية بس حاجات لما انتى توصلها بنفسك وباقتناعك بيدخل فى اتجاهاتك نفسها
وبتبقى حاجة حلوة اوي ..وبتبقى ثوابت ..لفترة ..وبعدين ممكن تتطور او تتغير
اما تلاقى الصورة الافضل منها ..عشان كده الانسان دايما فى تطور فى حاجات كتيير
فكريا عقليا وعاطفيا واجتماعيا ..وروحيا ..لازم ننمى كل الحاجات دى يوميا بلا استثناء
^_^
من الاخر كأنى هأعطى عينى للقراء ليروا بعينى ويفهموا بعقلى لمدة دقائق اثناء قراءة البوست
قد لا يكون افضل شئ ولا اصح شئ ..ولكن هذا ما توصلت اليه حتى الان
والانسان دوما فى طور التغيير ..افكارنا بتتغير للاحسن للافضل ^^
ده اللى فكرت فيه فعلا :)

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق