Change

Life is too short, so it's Now or Never

الاثنين، 7 مايو 2012

daydreaming :\

تعرضت لشوية مواقف النهارده هههههههههه
مش عارفة اقول ايه الصراحة
بس صحابى مسكونى بقى وقعدوا يقولولى انتى عايشة فى افلام وبتحلمى كتيير
كل ده عشان انا ألفت قصة لكل واحدة
انا عارفة هما زعلانيين ليه
زعلانيين عشان هما شاييفين ان القصص اللى انا ألفتهالهم احلى من الواقع
وتقريبا مش هتحصل فى الواقع بنسبة كبيرة
بس انا مش قاصده ازعلهم
انا بحب اعيش فى خيالى وتخيلاتى واعمل قصص
للحااجات اللى نفسى فيها ومش هلاقيها فى الواقع
ببساطة نسجت عالم من الخياال
وعشت فيه وبقى صعب اخرج منه
اعرف ان هذا لن يحدث فى الحقيقة ..ولكن لماذا لا يمكننى ع الاقل ان احلم به
او اتخيله او اعيشه ..انه مجرد تخيل وليس حقيقة
هذه التخيلات والافكار تسعدنى حقا
اكثر من اى شئ اخر
عندما تكون تلك الافكار لا تخصنى بشكل خاص اكون فى قمة سعادتى
اضحك عندما اكون مع نفسى
يظننى الاخرون جننت او انى حمقاء
هههههه
ولكن هذا لا يمنع واقعيتى القاتلة فى بعض الاحيان :(
لا ادرى كيف اجمع بين الاثنين ..
انا اعلم جيدا الفرق بيت هذا وذاك لذلك لا اخلط بينهم ابدا
احلم واتخيل وابتسم
وفى الواقع لا اضع الكثير من التوقعات
على ارض الواقع ..الواقع مؤلم فى معظم الاحيان
 ولكنى لن اتخلى عن احلامى
حتى لو مجرد احلام وخيال فانا اتقبلها بهذا الشكل
:) ..
------------------------------------------------------------------------------

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق